VisitOost

    Loading...

    MarketingOost wilde beter ranken in Google en meer traffic genereren. Daarom vroegen ze ons om een SEO scan uit te voeren. De resultaten van de scan lieten zien dat er veel kansen lagen. De ideale klus voor onze flamingo’s!

    MarketingOost partner werk voor VisitOost

    MarketingOost zet Overijssel als aantrekkelijke bestemming op de kaart. Met veel succes, want steeds meer mensen komen dit stukje Nederland opzoeken. MarketingOost is de toonaangevende partij in de vrijetijdseconomie die vanuit de rol van regisseur, adviseur en strategisch partner staat voor de belangen van de sector.

    Gratis SEO scan

    Vanuit de behoefte van MarketingOost om de website en bijbehorende pagina’s beter te laten ranken in Google en meer traffic te genereren, kreeg Blue Flamingos de opdracht om een SEO scan uit te voeren. Na een uitgebreide analyse bleek dat er nog veel kansen lagen op het gebied van SEO en contentmarketing. De perfecte klus voor onze flamingo’s!

    Onze aanpak

    In eerste instantie stelden we een SEO aanpak op voor VisitOost, een van de merken onder de paraplu van MarketingOost. Later vloeiden hier ook SEO en content werkzaamheden voor VisitHanzesteden, Salland Natuurlijk Gastvrij en VechtdalOverijssel uit voort. De SEO werkzaamheden pakten wij aan in drie stappen.

    1. Zoekwoorden onderzoek en monitoringstool inrichten

    Onze SEO specialisten zijn vol enthousiasme aan de slag gegaan. Met behulp van tools als Ahrefs en SE Ranking voerden we het zoekwoorden onderzoek uit. Door een brainstormsessie vinden we vaak extra zoekwoorden die de moeite waard zijn. Hierna deden we een traffic onderzoek om te kijken hoeveel zoekvolume er op een zoekterm zit. Van deze data is een shortlist gemaakt, gerangschikt op potentie en urgentie.

    Naast het doen van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek voerden we ook nog een backlink analyse per pagina uit. Zo hebben we een goed en bovenal uitgebreid beeld van het SEO speelveld waarin we verkeren.

    Na het definiëren van de zoekwoorden, was het tijd om deze te monitoren. De juist tools helpen met het genereren van rapportages en om deze rapportages vervolgens om te zetten in learnings. Hierdoor zitten we altijd kort op de bal en houden we gemakkelijk het proces nauwlettend in de gaten.

    2. SEO content schrijven

    Na het analyseren van de huidige rankings en kansrijke zoekwoorden, bepaalden we in samenspraak met MarketingOost de focus om content uit te bouwen. Via de tool ‘Monday' is het project aangevlogen, waarbij MarketingOost en Blue Flamingos een heldere workflow hebben gecreëerd. 

    Monday gaf MarketingOost de mogelijkheid om de progressie van de ontwikkelde content te monitoren. Beide partijen konden via Monday feedback geven op de geschreven teksten. De belangrijkste zoekwoorden werden per content uiting weergegeven, waardoor iedereen wist waar per content uiting de focus op moest liggen. 

    Zodra de content uitingen klaar waren, werden ze in het CMS van MarketingOost geplaatst en opgemaakt door onze flamingo’s.

    3. Optimaliseren en backlinks

    Voor de optimalisaties keken we zowel naar on- als off-page SEO, technische verbeteringen en indexering. Voor MarketingOost betekende dit bijvoorbeeld het verhogen van de snelheid van de website (techniek), het robots.txt bestand optimaliseren (indexatie), het optimaliseren van de huidige content (on-page SEO), nieuwe content schrijven (on-page SEO) en een linkbuilding strategie ontwikkelen (off-page SEO). 

    Resultaat: 200% meer organisch verkeer! 

    De genomen stappen zorgden voor een aanzienlijke groei in traffic. Als concreet voorbeeld scoort de pagina over boerencampings erg hoog in Google op de zoekterm ‘Boerencampings Overijssel’. Het organisch verkeer naar deze pagina is met meer dan 200% is gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. 

     

    Ook meer organische bezoekers naar jouw website?
    Laat ons een gratis SEO scan voor je uitvoeren!
    Eelko van Drongelen


    Blue Flamingos © 2024 |Sitemap