ANVR
De website van de ANVR was verouderd. Precies om die reden gooide Eelko tijdens het ANVR-congres in 2022 een balletje op bij Hanita, Marketing- en Communicatiespecialist bij ANVR. Een aantal maanden later kwam Hanita samen met Frank Oostdam – directeur van ANVR – bij ons langs in Zwolle om de wensen te bespreken.
Een hedendaagse én gebruiksvriendelijke website
Onze Product Owner Yosh is van alle markten thuis. Hij ging om tafel met de ANVR om hun wensen in kaart te brengen. Wat die wensen waren? Een website die responsive, interactief en gebruiksvriendelijk is. Eentje die beter gestructureerd is en waar beide doelgroepen – leden en reizigers – beter worden bediend. Vervolgens maakte hij een eerste versie van het design. Na feedback van de ANVR en enkele leden, kon Yosh het definitieve design opleveren.
De volgende stap: het design omzetten in een werkende website. We kozen voor het Strapi CMS, zodat de ANVR zelf gemakkelijk content kan bewerken en nieuwe content kan toevoegen. Meer weten over Strapi? Lees de blog van collega Jelmer over alle voordelen van Strapi. Ook maakten we de koppeling met het CRM-systeem. Zo kunnen AVNR-leden inloggen en actuele reisgegevens ophalen.
Door middel van wekelijkse calls met de ANVR hielden we de lijntjes kort. We bespraken de status en de planning en legden het nieuwe CMS aan ze uit.
Website & socialmediakanalen vullen
Om bestanden van de oude website naar de nieuwe website te verhuizen, maakte Marketing Manager Esther een verhuisbestand. Met Screaming Frog werd een uitdraai gemaakt van alle URL’s op de website. Deze moesten allemaal doorverwezen worden naar de nieuwe URL’s. Zo worden bezoekers altijd doorgestuurd naar de juiste pagina’s en voorkomen we dat belangrijke SEO-posities verloren gaan.
Daarnaast voerde Online Marketeer Ellemijn een zoekwoordonderzoek uit. Eerst was er een meeting met Hanita & Fie van ANVR om de wensen te achterhalen, vervolgens werd met behulp van Ahfrefs, SEranking en Google het zoekvolume en de behoefte van de doelgroep achterhaald. Omdat de ANVR zelf aan de slag ging met het schrijven van teksten die zowel bij de doelgroep als de zoekmachine moesten scoren, maakte Ellemijn een SEO-checklist.
Tot slot mochten de socialmediakanalen niet ontbreken. Daar wilde de ANVR graag actiever zijn. En dan niet zomaar strooien met losse flodders, maar met content waar een gedachte achter zit. Daarom ging contentstrateeg Mirjam aan de slag met een socialmediastrategie. De kern van het merk werd op papier gezet, net als de verschillende doelgroepen. Ook zijn er doelen, content-thema’s en contentformats opgesteld. Dit zorgt voor structuur, herkenbaarheid en efficiëntie. Ook de tone of voice en regels rondom beeldgebruik werden vastgelegd in deze strategie. Een contentkalender en een aantal Canva-templates maakten het pakketje compleet.
Het resultaat
Een website waar we trots op zijn. Waar de ANVR goed mee uit de voeten kan en waar leden én reizigers hun weg weten te vinden. En niet onbelangrijk: de ANVR heeft nu handvatten om zelf aan de slag te gaan met SEO-teksten en content voor de socialmediakanalen. Missie geslaagd! 🤝